Jak wykorzystać analitykę internetową w audycie stron?
Aktualnie dostępne narzędzia analityki internetowej są bardzo przydatne w tworzeniu przyjaznych użytkownikom stron www oraz robotom wyszukiwarek. Najważniejszym posunięciem w dziedzinie poprawienia widoczności w sieci jest wykonanie audytu SEO. Najlepiej zlecić to specjalistom z branży marketingu internetowego, którzy przygotują wytyczne związane z optymalizacją witryny.
Audyt SEO – komu go zlecić?
Dziś agencje interaktywne konkurują z specjalistami SEO w tej dziedzinie. Na czyje usługi się zdecydować? Kto może wykonać audyt SEO naszej strony, z odpowiednimi wnioskami, ważnymi dla naszej działalności biznesowej? Doświadczeni specjaliści permanentnie zwiększają swoją wiedzę w tym zakresie. Trzeba być na bieżąco z wszelkimi zmianami w sieci. Nie mniej ważnym czynnikiem jest znajomość narzędzi służących analizie, które pozwalają zebrać i uporządkować dane związane z zachowaniem odwiedzających naszą witrynę czy danymi demograficznymi. To wszystko wymaga biegłej znajomości narzędzi, takich jak Ahrefs, Google Analytics, SEMSTORM oraz umiejętności fachowej interpretacji wyników.
Dane, które z nich pozyskujemy, powinny być poddane analizie oraz dawać możliwość konkretnego wnioskowania. Raporty pełne ogólników i trudno zrozumiałych pojęć nie są dobrym pomysłem, w przypadku gdy nie będziemy z nich mogli się dowiedzieć, jak poprawić funkcjonowanie naszej strony firmowej by lepiej sprzedawać nasze produkty/usługi, czyli w grę wchodzi cała ta marketingowa otoczka.
Gdy szukamy wykonawcy audytu SEO naszej strony internetowej, to warto postawić na sprawdzonych fachowców w branży. Takich, którzy mają dostęp do sprawdzonych narzędzi oraz dysponują odpowiednią wiedzą i umiejętnościami w tym zakresie.